Spojení Pelješace s pevninou bude zřejmě podmořským tunelem

27.06.2013 12:04

Při posuzování variant spojení Pelješace s pevninou mostem, nebo podmořským tunelem bude nejspíše realizována varianta podmořského tunelu.

Pokud by se realizoval most, tak podle odborníků, kteří projekty posuzovali hrozí mostu postupné propadání do bahna, neustálé zavírání mostu pro silný vítr a hlavně několikanásobná cena za výstavbu, než by bylo u stavby podmořského tunelu. I v severní části Evropy, kde je poměrně velké množství ostrovů, je Němci, Dánové a Švédové propojují raději podmořskými tunely.

Stavba mostu, která by musela mít pilíře až 230 m vysoké, částečně zapuštěné v bahnitém dně a spojení s lokalitou, kde jsou poměrně častí seizmické aktivity a častý silný vítr by byla nesmírně zdlouhavá a cena převyšující 300 miliónů EUR. 

Oproti tomu stavba podmořského tunelu, který by se pokládal na mořské dno z jednotlivých dílů vyrobených na pevnině v místních loděnicích by stála jenom 78 miliónů EUR. V průběhu 20-ti let by takto mohla být zajištěna práce pro mnoho místních lidí, protože stejným "lego" systémem by v budoucnu došlo k propojení i ostatních ostrovů v Chorvatsku, jako je Korčula, Brač, Hvar, Šolta, Ugljan, Iz a Dugi Otok. Článek o návrhu podmořského tunelu najdete zde

Vyhledávání

Kontakt

Radek Kalous - www.peljesac.cz Radek Kalous
Ke Hřišti 544, 338 08 ZBIROH
IČ: 18735355
+420 737 321 912

Google Translator

Aktuální počasí OnLine

Místní potvrzují, že na Dingači je stejné počasí jako na Korčule. Proto odkazuji sem.

Aktuální teplota moře ZDE

                  

Webové kamery:

KORČULA - Veliki Revelin

KORČULA - panorama

VIGANJ I. - surfařské centrum

VIGANJ II. - panorama